poniedziałek, 4 czerwca 2012

Pielęgnacja

Od 2 miesięcy (kiedy to zleciało?) pielęgnuję włosy zgodnie z metodą CG, która odpowiada mi w 100%. Jak na to trafiłam?

Przyznam się, że moje włosomaniactwo zaczęło się od bloga Anwen, gdzie znalazłam info o olejowaniu włosów, które zaczęłam dobre kilka miesięcy temu. Dobrze wiedziałam, że mam kręcone włosy. Ale dbanie o nie wtedy polegało tylko na oleju, szamponie i czasem odżywce. W przerwie świątecznej wielkanocnej ponownie wylądowałam na blogu Anwen. Trafiłam na niego szukając opinii na temat jakiegoś kosmetyku. Spędziłam cały dzień na czytaniu i podziwianiu włosów jednej z moich obecnych guru. Wtedy byłam święcie przekonana, że zależy mi przede wszystkim na zdrowiu włosów. W końcu trafiłam na włosową historię Ewalucji i po pozbieraniu szczęki z podłogi, zaczytałam się w wizażu. W jednej chwili pochłonęłam pigułkę dla kręconowłosych i FAQ, po czym przystąpiłam do działania. Zakupiłam delikatny szampon Biovax Latte (zachęciły mnie opinie na KWC) i odżywkę Isana z olejkiem Babassu. Nie minęło kilka dni a wpadłam w manię, która trwa do dziś. Każde odłożone pieniądze wydaję na kosmetyki do włosów.


Jakie kosmetyki i produkty przewinęły się przez moje ręce w ciągu tych dwóch miesięcy? Zobaczcie sami :)
SZAMPONY:
- Biovax Latte
- CeCe Algae Shampoo
- Joanna Naturia z pokrzywą
- Babydream shampoo
- balsam Babydream fur mama
ODŻYWKI D/S:
- Isana Babassu
- Artiste z Keratyną
- Alterra Granat
- CeCe Algae Conditioner
ODŻYWKI B/S:
- Joanna Naturia z pokrzywą i zieloną herbatą
MASKI:
- Biovax do włosów wypadających
- WAX angielski (Henna Treatment WAX)
PÓŁPRODUKTY Z KUCHNI LUB APTEKI
- parafina
- miód
- gliceryna
- spirulina
- lecytyna
- sok z aloesu
- żel lniany
OLEJE:
- rzepakowy
- Alterra Brzoza i Pomarańcza
- olejowanie parfiną
INNE:
- Bubchen Pflege Creme
- Serum Biovax A+E

Włosy myję codziennie, co 2 lub 3 dni. Zależy to od ich stanu lub mojego widzimisię. Zazwyczaj spokojnie wytrzymują 2 dni, ale lubię się bawić i nakładać na nie różne mieszanki.
Olejowanie ostatnio zaniedbałam, ale zamierzam wrócić. Włosy myję delikatnym szamponem i zawsze nakładam odżywkę d/s na >15 min. Następnie spłukuję, nakładam odżywkę b/s i zawijam w T-shirt, który noszę 15-30 min. Znowu wgniatam odżywkę b/s i suszę chłodnym nawiewem z dyfuzorem (jeśli stylizuję na fale) lub bez (jeśli chcę, by były proste). Maski stosuję co kilka dni zazwyczaj na około godzinę.

Recenzje kosmetyków oczywiście się pojawią. Piszcie, jeśli chcielibyście poczytać o którymś z produktów w pierwszej kolejności. Wezmę to pod uwagę.

2 komentarze:

  1. nie powinno się olejować włosów parafiną, ale jeśli ci to służy..:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spójrz na skład olei ajurwedyjskich np. Amli - większość to parafina z ekstraktami ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...