sobota, 2 czerwca 2012

Recenzja szamponu Garnier Ultra Doux z masłem kakaowym i olejem kokosowym

Rodzicielka wprawiła mnie w niemały szok, kiedy jako prezent-pamiątkę z Paryża przywiozła mi kosmetyki do włosów. Dostałam od niej odżywkę b/s Garnier Avocado i Karite, maskę do włosów Le Petit Marseillalis i 2 szampony Garnier Masło Kakaowe i Olej Kokosowy.





KWC

Co nam obiecuje producent?

Jako iż butelka ma napisy po francusku, a ja nie znam kompletnie tego języka, nie przetłumaczę tego zbyt dobrze. Wspomagając się trochę Google Tłumacz informuję, że szampon jest do włosów suchych i zniszczonych. Producent oferuje intensywne wygładzenie. Szampon łączy masło kakaowe znane z właściwości odżywczych i olej kokosowy, który świetnie wygładza i zmiękcza. Formuła bez parabenów i silikonów.


Skład i analiza

INCI: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Coco-Betaine, Glycerin, Sodium Chloride, CI 14700/Red4, Cocamide Mipa, Cocos Nucifera Oil/Coconut Oil, Sodium Benzoate, Hydroxycitronellal, Sodium Cocoate, Sodium Hydroxide, Theobroma Cacao Butter/Cocoa Seed Butter, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil, Polyquatrenium-10, Salicylic Acid, Benzyl Salicylate, Linalool, Carmel, Methyl Cocoate, Citric Acid, Hexylene Glycol, Hexyl Cinnamal, Parfum/Fragrance
Analiza: Szampon składa się głównie z substancji myjących i pianotwórczych (w tym silny, anionowy detergent SLES). Dodano również w dużej ilości nawilżającą glicerynę, która zniweluje efekt wysuszający detergentów. Dalej w składzie jest potencjalnie podrażniająca sól i barwnik. Z substancji znaczących mamy jeszcze obiecany przez producenta olej kokosowy, który wygładzi włos. Następnie pierwszy konserwant i później w ilościach śladowych wręcz odżywcze masło kakaowe oraz antystatyk ułatwiający rozczesywanie.
Gdyby nie pq-10, byłby zgodny z CG. 

Moja opinia

Znalazłam ten produkt na francuskiej stronie Garniera i od razu wiedziałam, że zapach przypadnie mi do gustu. Ale nie spodziewałam się, że aż tak! Szampon pachnie delikatnie, nie nachalnie, ale cudownie masłem kakaowym i kokosem. Klarowny, jasnobrązowy żel łatwo się dozuje z butelki. Po roztarciu w dłoniach z wodą powstaje pienista emulsja, którą możemy umyć skalp i włosy
Zawsze to powtarzam - szampon ma tylko myć. A ten robi to bardzo dobrze. Włosy w czasie i po umyciu były śliskie i przyjemne w dotyku. Garnier nie plącze włosów, ale i tak lepiej użyć odżywki. Skóra głowy od dłuższego czasu jest przesuszona i podrażniona, więc nie wiem, czy SLES zrobił kuku.
Na co dzień do mycia używam delikatnego balsamu BD fur mama, a Garnier służy do oczyszczania raz na jakiś czas, wiec w tym przypadku zużycie będzie niewielkie.
Niestety, nie dostaniemy produktu w Polsce. Ale już za zachodnią granicą możemy kupić całą serię ;) Czasami szampon pojawia się na Allegro.

UWAGA: TESTOWANY NA ZWIERZĘTACH

Podsumowując, szampon dobry do używania raz na jakiś czas. Niestety, pozostawia film w postaci polyquatrenium-10. Ale nie jestem ortodoksyjną CG. O pielęgnacji moich włosów napiszę następnym razem

Pozdrawiam

6 komentarzy:

  1. Czekam na opinie i skład tej żółtej odżywki (?). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez najbliższy miesiąc będę jej regularnie używać, więc recenzja się pojawi :)

      Usuń
  2. Merchandisinguję m. in. kosmetyki Garnier i jeszcze nie widziałam oraz nie wykładałam tego szamponu na polskie półki... Ciekawa jestem go. Z tej serii szampon oraz odżywka z Awokado jest polecana przez włosomaniaczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam tego szamponu :/ ale jak zobacze to musze kupić :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Heh - dlaczego nie ma go w Polsce? Odżywka z tej serii pewnie też jest - oczywiście za granicą :P Już wyobrażam sobie zapach :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Garnier Ultra Doux z masłem kakaowym i olejem kokosowym kusi mnie niesamowicie !! ale wiadomo jak jest z dostępnością w Polsce ;/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...