niedziela, 8 lipca 2012

DIY - Domowa maska

Zastanawiając się jaki olej na włosy położyć na noc, wpadłam na pomysł, aby zmieszać słonecznikowy, kokosowy i rycynowy. A potem to już poszło... Otworzyłam lodówkę, przeszukałam szafki i chciałam wrzucić co mi w łapki wpadnie, ale ostatecznie wybrałam zestaw minimum.

aparat wybitnie nie chciał dzisiaj współpracować . ale kolor widać



Składniki możecie znaleźć w swojej kuchni lub apteczce. Maseczka nie jest idealna, ponieważ nie do końca myślałam, w jakiej kolejności co wrzucam i nie podzieliłam płynów na fazy. Ale podaję przepis, który wymyśliłam na poczekaniu.


Składniki:
  1. 2 łyżki oleju słonecznikowego
  2. 1 łyżeczka oleju kokosowego
  3. 2 łyżeczki oleju rycynowego
  4. 2 łyżki soku z aloesu
  5. 1 łyżka gliceryny
  6. 6 kapsułek lecytyny 300 mg
  7. łyżeczka żelatyny
Pierwsze 5 składników wlałam do shaker'a. W szklance rozpuściłam żelatynę i lecytynę w 3 łyżkach wrzątku. Osłonki od kapsułek wyjęłam. Pomieszałam widelcem do rozpuszczenia żelatyny i umieściłam w chłodnej kąpieli wodnej. Kiedy temp. spadła do mniej więcej temperatury otoczenia wlałam zawartość szklanki do shaker'a i intensywnie wymieszałam. Maseczka miała niezbyt zachęcający zapach (ach, natura!), więc dodałam kapkę intensywnie pachnącej odżywki Alterry Granat i ponownie wymieszałam. Dzięki emulgatorom zawartym w odżywce maseczka połączyła się w jasnożółtą ciecz.

Całość wmasuję we włosy maczając palce w płynie i nakładając na każde pasmo - dokładnie tak jak przy olejowaniu. Efekty opiszę jutro, kiedy pojawi się kolejna notka. Pokażę Wam moje maceraty :)

4 komentarze:

  1. Ciekawy przepis,czegoś takiego potrzebuję:)Tylko zamiast żelatyny dam agar.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obiecująco, moje włosy bardzo lubią olejek kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię sobie takie mieszanki :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...