czwartek, 23 sierpnia 2012

Co zrobić z pustym opakowaniem? - Zachomikować!

Nie wiecie co można zrobić z pustym opakowaniem po kosmetyku? Są 3 możliwości: wyrzucić do śmieci, oddać do recyklingu albo... Zachomikować!

fundir.org



Jest kilka takich kosmetyków, których opakowania mogą dostać drugą szansę. Podam wam przykłady, w jaki sposób ja wykorzystałam puste buteleczki:



1. Ta po glicerynie (po prawej stronie zdjęcia) służy jako podręczne opakowanie do oleju rycynowego. Znacznie wygodniej się korzysta. Poza tym zabiera naprawdę niewiele miejsca



2. Moja mieszanka do OCM zamieszkała w opakowaniu po płynie micelarnym z Yves Rocher. Dozownik i jednocześnie nakrętka to pozostałości opakowania po żelu do mycia twarzy Biały Jeleń. Jak widać, gwint pasuje idealnie. Jednak tak duże opakowanie (200ml) jest dosyć nieporęczne, więc kiedy tyko oryginalny produkt się skończy, mieszankę przeleję do [patrz pkt. 3]:



3. Buteleczki z pompką po fluidzie z Avonu. A może zamknę w niej jakieś serum do twarzy...



4. Butelki po mgiełkach z Avonu są bardzo dobre dla wszelkich wcierek do skóry głowy. W mojej widać jeszcze resztkę Jantaru. Dzięki atomizerowi aplikacja jest bardzo łatwa.



5. Opakowanie po masce Biovaxu posłuży mi jako pojemnik na peeling



6. Bardzo lubię tego typu zamknięcia, więc jeśli skończą mi się produkty CeCe, to na pewno je zatrzymam.



7. Opakowania po serum Biovax w przyszłości będą mieściły jakieś DIY kremy lub mieszankę olei do skórek i paznokci



8. Warto też zostawiać sobie próbki, a raczej opakowania po nich. Kiedy wyjeżdżam gdzieś na weekend odlewam w buteleczki małe porcje i dzięki temu nie muszę dźwigać wszystkich pełnowymiarowych kosmetyków.


UWAGA:
Wykorzystując opakowanie ponownie trzeba pamiętać o dokładnym jego umyciu, wyparzeniu i zdezynfekowaniu

___________________________________________________________________________________

A Wy wyrzucacie wszystkie puste opakowania? Może, tak jak i ja, zostawiacie je na "lepsze czasy"? Macie jakieś godne polecenia produkty, których opakowania można wykorzystać ponownie?

13 komentarzy:

  1. JA robię dokładnie tak samo. ALE np nie mogłam domyc opakowanie po podkładzie z ASTora bo jest mega tłuste, a szkoda bo fajna szklana butelka z dozownikiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi sie foto chomika!;dhah;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia chomika jest przeurocze! Rownież zostawiam opakowania, ale tej bardziej uniwersalne ;)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja strasznie chomikuję! Dochodzi do tego, że nie wyrzucam pustych opakowań, bo przeciez mogą sie przydać, żeby do nich coś przelać itd. A że kursuję miedzy dwoma mieszkaniami, to tym bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń

  5. miałam dokładnie tą samą mgiełkę z avonu i też służy już innym celom ;) wszystkie opakowania z dyfuzorem zachowuję na mgiełki do włosów, wcierki, używam też do mieszania odżywki i oleju :D fajne jest opakowanie z kuracji rzepy joanny, świetne do przygotowania mieszanki do farbowania włosów(jeśli ktoś farbuje ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właśnie wyrzuciłam 2 opakowania po olejku rycynowym, a obiecałam koleżance odlewkę oleju lnianego, a ona mi kokosowego :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja chomikuję :D nawet moja teściowa odkłada pojemniki po kosmetykach dla mnie ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. jej, też chomikuję opakowania, ale często się przydadzą ponownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poczułam ulgę - nie tylko ja chomikuję :) Zwłaszcza małe opakowania. Mieszankę do OCM mam w 30ml opakowaniu po oleju rycynowym, szampon stoi w łazience przelany do 50 ml opakowania po próbce (oryginalne to butla 500ml). Mam mnóstwo opakowań po kremach - tak rozrabiam np glinkę jako maseczkę, resztę zakręcam i do lodówki ;) Następnym razem (max za 2-3 dni zużyję resztę). Popieram tą politykę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też chomikuję, zwłaszcza pojemniki ze spryskiwaczem :D

    OdpowiedzUsuń
  11. ja też chomikuję, zwłaszcza takie z psikaczem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...