wtorek, 7 sierpnia 2012

Manipulacja - czyli o włosowych "ekspertach" popularnych marek

Rodzicielka przyniosła mi Rossmannowską gazetkę "Skarb". Przejrzałam kilka artykułów (polecam zwłaszcza te o zwierzętach. mądra osoba je pisze), poczytałam i z wielkim zainteresowaniem zabrałam się za lekturę "Wszystko, co chciałybyście wiedzieć na temat pielęgnacji włosów - ale wstydzicie się zapytać".
Artykuł pisała stylistka fryzur Pantene, więc domyślałam się, że artykuł będzie mało obiektywny. Ale nie spodziewałam się, że aż tak!!! Przeczytajcie:



Śmiechu warte, prawda?
Przybliżę Wam błędy, które wychwyciłam ;)




Po pierwsze:

"Czy to prawda, że włosy przyzwyczajają się do szamponu? Tak, to prawda"
Ale do czego mają się przyzwyczaić? Do tego, że coś myje? Czy wasze naczynia też przyzwyczaiły się do tego, że są myte i po czasie brud z nich nie schodzi? Szampon służy tylko do mycia. Włosy nie przyzwyczają się do zdzierania z nich kurzu, sebum czy nadbudowanych składników. Amen.

Po drugie:

"Długotrwałe stosowanie szamponów z tej samej serii może nadmiernie obciążyć włosy"
A co niby ma je obciążyć? Jeśli szampony nie są napakowane silikonami czy pq, to nic nie ma prawa ich obciążyć. Oczywiście produkty Pantene to bomby silikonowe, więc autorka poniekąd ma rację z tym obciążeniem od szamponów.

Po trzecie:

"Czy to prawda, że włosy wysuszają się od codziennego stosowania szamponu? Nie, to mit. Wystarczy odpowiednio dopasować szampon do posiadanego rodzaju włosów"
Zależy jak na to spojrzeć. Jeśli włosy myjemy codziennie szamponem zawierającym SLS/SLES, a potem niczym ich nie odżywimy i nie zabezpieczymy, to i owszem, możemy spodziewać się przesuszenia. Ale stosując na co dzień delikatne detergenty, po każdym myciu nakładając odżywkę z dobrym składem, przesuszenia nie zaobserwujemy.

Po czwarte:

"Czy to prawda, że im dłużej trzymamy odżywkę na włosach, tym lepszy efekt? Nieprawda. Odżywek należy używać zawsze zgodnie z zaleceniami producenta. Niestosowanie się do nich grozi nadmiernym obciążeniem włosów"
Jeśli nałożymy na włosy silikonową bombę od Pantene na czas dłuższy niż polecany przez producenta, to faktycznie możemy spodziewać się nadmiernego obciążenia. Ale... nie wszyscy używają kosmetyków Pantene. Przykładowo: maska Biovax działa dobrze nałożona na "przepisowe" 20 minut, ale po 2 godzinach efekt (w moim przypadku) jest 3 razy lepszy. I bez obciążenia ;)

Po piąte:

"Silikony mają doskonałe właściwości odżywcze".
Łahahahahaha, leżę! Jeśli autorka za właściwości odżywcze uznaje pokrywanie włosa powłoką dającą złudzenie zdrowych włosów, to ja nie mam do niej żadnych pytań.



No, tyle ode mnie. Pośmiałam się po raz kolejny. A zaraz sprawdzę swoją wiedzę w konkursie, o którym mowa w artykule.
A Wy co myślicie o tym artykule?

14 komentarzy:

  1. hehehhehe piąte mnie rozwaliło! brawa dla ekspertki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, zaczęłam się śmiać do komputera ;p

      Za test nawet się nie zabrałam, po takim poziomie artykułu ;)

      Usuń
  2. NIE no to faktycznie boki zrywać XD to jest żałosne żeby wykorzystać nie wiedzę ludzi i robić ich w balona. CHOciaż moze być i tak ze skoro coraz więcej dziewczyn stalo się świadomymi konsumenkami to czas im przypomnieć w formie "eksperta" jaka jest najprawdziwsza "prawda" na temat pielęgnacji włosów a nóż widelec ktoś się przekona :D
    ŚWIetny post,aby takich jak najwięcej!

    POZdrawiam karinam6

    OdpowiedzUsuń
  3. No nie no, znów wciskaja kit ciemnocie ludzkiej...biedni ludzie którzy w to ślepo wierzą

    OdpowiedzUsuń
  4. i własnie takie artykuły sprawiają, że ludzie nie dbają prawidłowo o włosy, bo nie mają o nich pojęcia i czytają te bzdury ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda słów, a potem ludzie się tego naczytają i w to wierzą.
    Też mi ekspertka

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż dziwne, że "ekspertka" nie postanowiła w każdym punkcie promować swojej marki, bo zazwyczaj właśnie takie artykuły czytałam... Punkt piąty jest pod każdym względem doskonały :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Okropność, że ludziom się wciska taki kit bez mrugnięcia okiem, żeby kupili coś renomowanej marki. Jeszcze bardziej mnie bulwersuje postawa odbiorców, która bezkrytycznie przyjmuje wypowiedzi takich ekspertek za prawdę.
    "Bo tak przeczytałem w tej gazecie". Ludzie, dlaczego nie myślicie samodzielnie? :(

    OdpowiedzUsuń
  8. "Silikony mają wspaniałe właściwości odżywcze" - straszne, że oni się nie wstydzą taki kit wciskać ludziom.... Kiedyś też się nabierałam na takie opisy i niestety te "wspaniałe właściwości odżywcze" silikonów pokutują na mojej głowie do dziś - bardzo trudno jest mi zreanimować po nich włosy. Zresztą reszta tych rad, jak przyzwyczajanie się do szamponów, jest równie śmieszna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tja i ona te swoje loki chyba silikonami traktuje pfff...

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani ekspertka broni tego Pantene jak tylko może ale my włosomaniaczki i tak nie damy się nabrać;)a piąta odpowiedź śmiechu warta hahaha
    Pozdrawiam:)
    Czarodziejka335

    OdpowiedzUsuń
  11. ja od dawien dawna nie stosuję pantene..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...