poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Recenzja odżywek Garnier Awokado i Karite

Dlaczego napisałam "odżywek" a nie odżywki? Bo za granicą możemy dostać także garnierowskie odżywki bez spłukiwania. I taką właśnie mamusia przywiozła mi z Francji :)



Garnier Ultra Doux Awokado i masło Karite
odżywka do włosów zniszczonych
bez spłukiwania
oraz
Garnier Ultra Doux Awokado i masło Karite
odżywka do włosów zniszczonych
do spłukiwania

Co nam obiecuje producent?

Odkryj odżwykę Garnier Naturalna Pielęgnacja z olejkiem z awokado imasłem karité stworzony z myślą o włosach zniszczonych.Odżywka Garnier Naturalna Pielęgnacja z olejkiem z awokado i masłem karité, jest wzbogacona olejkiem z awokado, znanym z właściwości uelastyczniająych oraz masłem karité, o cechach wysoce odżywczych. Odżywka ma gładką i kremową konsystencję, która nie obciąża włosów.







Skład i analiza

Skład odżywki bez spłukiwania: Aqua/Water, Cetearyl Alcohol, Cethyl EstersCl 19140/Yellow 5, Cl 15985/Yellow 6, Phenoxyethanol,  Behentrimonium Chloride, Trideceth-6, Limonene, Linalool, Benzyl Salicylate, Benzyl Alcohol, Amodimethicone, Persea Gratissima Oil/ Avocado OilButyrospermum Parkii Butter/Shea ButterCetrimonium Chloride, Butylphenyl Methylpropianol, Citrolnellol, Coumarin, Hexyl Cinnamal, Parfum/Fragrance (FIL C34896/1)
Analiza: Bazą odżywki są dwa emolienty, które zabezpieczą włos przed utratą wody. Następnie mamy barwniki, co oznacza, że składniki po nich występują w niewielkich (śladowych wręcz) ilościach. Te składniki to (w kolejności): konserwant, antystatyk, emulgator, substancje zapachowe, lanolina, zmywalny łagodnymi środkami myjącymi silikon, obiecane przez producenta oleje, kolejny antystatyk, oraz zapachy.
Skład odżywki do spłukiwania: Aqua/Water, Cetearyl Alcohol, Elaeis Guineensis Oil/Palm Oil, Behentrimonium Chloride, Cl 15985/Yellow 6, Cl 19140/Yellow 5, Stearamidopropyl Dimethylamine, Chlorhexidine Dihydrochloride, Persea Gratissima Oil/ Avocado Oil, Citric Acid, Butyrospermum Parkii Butter/Shea Butter, Hexyl Cinnamal, Glycerin, Parfum/Fragrance (FIL C39789/1)
Analiza: Fajna odżywka. 
Na początku składu emolienty ( w tym olej palmowy) i antystatyk. Za barwnikami (czyli w niewielkiej ilości): emolienty c.d. - olej awokado, masło shea. W śladowych ilościach gliceryna - humektant

Moja opinia

Zapach jest przyjemny i słodkawy, ale niezbyt intensywny. Konsystencja gęsta i zwarta. Odżywka b/s jest nieco gęstsza od tej do spłukiwania (wyżej b/s, niżej d/s)
Odżywka do spłukiwania nie spełnia moich oczekiwań. Nie wygładza, nie nawilża i nie ułatwia rozczesywania. Zupełnie jakbym jej nie nałożyła. No, może trochę ogranicza puszenie.
Odżywka bez spłukiwania świetnie się spisuje w swojej roli. Ujarzmia kosmyki, niweluje puszenie. Z chęcią kupiłabym produkt ponownie, gdyby nie to, że Garnier testuje na zwierzakach.
Wydajność obu bardzo, bardzo dobra. Odżywki d/s wykończyć nie mogłam, a ta b/s jeszcze jest (1/4 opakowania).
Odżywka do spłukiwania do dostania w każdej drogerii za około 8 zł. Odżywkę bez spłukiwania dostaniemy wyłącznie za granicą. Na pewno we Francji. Nie orientuję się czy w innych krajach również jest dostępna i za jaką cenę można ją kupić.

UWAGA: PRODUKTY TESTOWANE NA ZWIERZĘTACH

21 komentarzy:

  1. Miałam tę odżywkę, "szału nie robiła", ale fakt testowanie na zwierzętach to ogromny minus..
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  2. No mnie właśnie to testowanie w ogóle do niej nie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam odżywkę d/s. Najczęściej myję nią włosy lub stosuje jako pierwsze O w OMO. Szału nie robi, jest testowana na zwierzętach, więc nie kupię jej ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie widzialam tej bez splukiwania;p

    OdpowiedzUsuń
  5. tę d/s mam w szafie i czeka na swoją kolej, ale chyba trafi do kumpla, bo zaczynamy dbac o jego włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za miły komentarz pod postem o sukience;*Dodaje mi to pewności siebie...
    Ja zawsze jak gdzieś pójdę, to mam wrażenie, że wszyscy się na mnie gapią:/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam odżywkę d/s, lubię jej zapach,konsystencję, działanie tez :)

    OdpowiedzUsuń
  8. próbuję się zmusić do tej d/s ale jakoś zawsze mi nie po drodze ;) mam inne póki co :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam tą d/s, ale mam inne ulubione i nie testowane na zwierzętach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tę bezspłukiwankę mam w planach kupić bo słyszałam o niej wiele dobrego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa, pomyliłam się, chodziło mi o tę do spłukiwania

      Usuń
  11. Czy emolienty są szkodliwe czy nie? Szukam w interecie ale nie mogę nic konkretnego znaleźć, a może raczej nic co by mi coś mówiło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są zupełnie nieszkodliwe, a nawet bardzo pomocne. Mają pośrednie działanie nawilżające - zapobiegają ucieczce wody z włosa :)

      Usuń
  12. a ja wersję do spłukiwania uwielbiam, zużyłam już kilka jej opakowań, ze wszystkich odżywek jakie używałam kiedykolwiek jest to jedyna odżywka jaką kupiłam ponownie ;) moje włosy są po niej niesamowicie miękkie i gładkie, jak widać co włos to opinia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Używam tej do spłukiwania do OMO ale zdecydowanie wolę wersję do włosów farbowanych z olejkiem arganowym :)

    OdpowiedzUsuń
  14. właśnie dzisiaj kupiłam b/s zobaczymy jak to będzie;)

    OdpowiedzUsuń
  15. planuję właśnie zakup odżywek z garniera , szkoda że nie ma w polsce b/s : )

    OdpowiedzUsuń
  16. Znając skład wersji d/s myślałam, że napiszę Ci "o raany, ale masz szczęście, masz szansę używać wersji bez spłukiwania"... Ale właściwie szału nie ma :( A liczyłam na oleje wyżej, nie po barwnikach.
    Znów się ucieszyłam kiedy napisałaś, że dobrze działa. Teoria teorią, a jednak najważniejsze to, jak produkt działa...

    Nie mogę przeboleć tego, że w PL nie ma wszystkich linii i typów produktów Garnier Ultra Doux.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ostatnio w Niemczech kupiłam tą odżywkę z kakao i kokosem. W Polsce gdziekolwiek by się nie poszło, to można na głowie stanąć i jej się nie znajdzie, a byłam bardzo na nią nakręcona,więc wykorzystałam okazję wyjazdu, aby ją kupić.
    I szczerze mówiąc uważam, że ta żółta jest lepsza niż brązowa z kakao i kokosem. I szkoda, że nie mamy tutaj b/s :( W ogóle u nas nic nie ma, a jak będzie to za 5 lat, jak na rynku będą już wcierki z cebulkami włosowymi, które mają nogi i wchodzą w szczeliny skóry. A u nas dopiero będzie Garnier b/s

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tę do spłukiwania, chyba jeszcze nic tak dobrze nie działało na moje włosy..

    OdpowiedzUsuń
  19. z tego co wiem te kosmetyki nie są testowane na zwierzętach przynajmniej od tego roku, bo widzę że post jest z 2012

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...