niedziela, 5 sierpnia 2012

Swędzący problem

Włosy umyte w pięknie pachnącym szamponie z drogerii. Suszycie je, przeczesujecie palcami i... Pojawia się on - swędzący, łuszczący problem
Krótko o tym, jak sobie z tym radzić

Wrażliwce łatwo nie mają. O ile do twarzy producenci wymyślili całą gamę kosmetyków, o tyle ze skórą głowy sprawa nie wygląda za ciekawie.
Moja mama jest alergikiem z wrażliwą skórą całego ciała, ot takie geny. Ja, na moje szczęście-nieszczęście, odziedziczyłam tylko wrażliwą skórę głowy. A co za tym idzie, 90% drogeryjnych (ba, także aptecznych!) specyfików nie nadaje się do używania :(


menopauza.pl


Od lat borykałam się z problemem suchej skóry głowy. Ale moją niewiedzą jeszcze pogarszałam problem. Używałam agresywnych detergentów oraz środków wysuszających obecnych w szamponach przeciwłupieżowych. A to sprawiało, że moja skóra głowy jeszcze bardziej cierpiała.
Od kiedy używam delikatnych detergentów do mycia skóry oraz wiem, jak sobie radzić z suchością - problem zmniejszył się do minimum.
Owszem nadal sporadycznie pojawia się u mnie łuszczenie skalpu. W podpunktach wypiszę, co w moim przypadku przyczynia się do powstania swędzącej masakry na głowie oraz jak sobie z tym radzę.

trycholog.blogspot.com

Przyczyny łuszczenia skalpu:


  • siarczany jako detergenty myjące - należy zrezygnować z produktów, które zawierają "Sulfate"
  • alkohol - etanol, alkohol, alkohol denat. obecny w wielu wcierkach, a także odżywkach może znacznie wysuszyć
  • suszenie włosów gorącym nawiewem
  • drapanie skóry głowy - skoro swędzi, to drapiemy. I to jest jeden z podstawowych problemów. Nie dość, że doprowadzamy do odrywania łusek od skóry głowy, to dodatkowo ją podrażniamy
  • niedokładne spłukiwanie skóry głowy
  • spłukiwanie głowy zbyt gorącym strumieniem wody
  • zmiana wody - skóra przyzwyczaiła się do wody, którą myję ją na co dzień. Ale wystarczy, że pojadę na wakacje lub wykąpię się w jeziorze. Od razu zamieniam się mniej lub bardziej w liniejącą jaszczurkę

Jak zapobiegać, a także łagodzić swędzenie, usuwać łuski i dbać o skalp?



  • zmiana środka do mycia na delikatny - Babydream dzieciowy mnie również podrażnił, ae ten dla mam spisuje się idealnie. Żel Facelle na razie w fazie testów. Po pierwszej butelce muszę przyznać, że szału nie robi, ale też nie podrażnia
  • ograniczenie suszenia włosów lub suszenie chłodnym nawiewem
  • dokładne spłukiwanie kosmetyków letnią wodą
w przypadku przesuszenia należy skalp nawilżyć, czyli wmasować:
  • aloglut - czyli żel lniany zmieszany z łyżką-dwiema soku z aloesu
  • olej - u mnie sprawdza się słonecznikowy i kokosowy, ale Czarownicująca chwali sobie olej lniany
  • krem do twarzy - u mnie w domu kremów dla alergików jest pod dostatkiem. Obecnie zużywam do skóry głowy Bubchen Pflege Creme
  • napar z lipy

Więcej informacji, bardziej szczegółowych, u Czarownicującej. Serdecznie polecam!
___________________________________________________________________________________

A jak Wy sobie radzicie z suchym skalpem?

8 komentarzy:

  1. JA na szczęście tego problemu nie mam

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Ci szampon Hipp dla niemowlaków-super delikatny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno wypróbuję :) nie Ty jedna mi go polecasz, więc coś w tym musi być ;)

      Usuń
  3. Polecam olejek pod prysznic Isany do mycia włosów, u mnie się sprawdza - nawilża skórę głowy i nie podrażnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na suchy,luszczacy skalp polecam cerkogel :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uff,dobrze ze mnie to nie dotyczy;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też niestety mam ten problem! :( Używam mgiełki nawilżającej i żelu aloesowego. Wypróbuję alogluta ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...