piątek, 14 września 2012

Łagodne szampony do stosowania na co dzień



W poniższej liście wypisane są szampony, które z powodzeniem można stosować do codziennego mycia. Wszystkie są oparte na delikatnych detergentach. Uwagi w nawiasach informują o zawartości betainy kokamidopropylowej (na której obecność w szamponach jestem dosyć wrażliwa), innych detergentów (anionowych, jeśli pojawiają się składzie) oraz silikonach lub polyqaternium (co dyskwalifikuje produkt z ortodoksyjnej pielęgnacji Curly Girl)

O detergentach obecnych w szamponach możecie przeczytać TUTAJ. Mam nadzieję, że nieco Wam to pomoże zrozumieć dlaczego tak ważne jest, żeby patrzeć na skład szamponu.

Recenzje szamponów testowanych przeze mnie możecie zobaczyć TU :)



Alterra - Dush-Shampoo Parfumfrei - Szampon i żel pod prysznic bez substancji zapachowych
[KWCanaliza]
(oparty na niejonowych detergentach, NIE zawiera betainy kokamidopropylowej, zwiera alkohol, mnie bardzo podrażnił - skóra głowy się łuszczyła i swędziała)

Antyllis, Szampon odżywczy do włosów suchych i zniszczonych z ekstraktem z malwy i lnu
[skład i analiza u Wiedźmy]
(nie zawiera betainy kokamidopropylowej)

Babydream - Kopf-bis-Fuss Waschgel - Uniwersalny żel do mycia 
[KWC
(zawiera betainę kokamidopropylową)

Babydream - Shampoo - Szampon 
[KWC]
(zawiera betainę kokamidopropylową)

Babydream - Wasch und Duschcreme - Kremowy płyn do kąpieli i pod prysznic z wyciągiem z aloesu) 
[KWCanaliza]
(zawiera betainę kokamidopropylową)

Babydream fur mama - Wohlfuhl-Bad - Balsam do kąpieli 
[KWCanaliza
(oparty na oleju i substancji nawilżającej, zawiera betainę kokamidopropylową)

Bioderma - Node Shampooing Fluide - Szampon do częstego mycia włosów i wrażliwej skóry głowy
[KWC]
(nie zawiera betainy kokamidopropylowej)

Biovax Latte - Intensywnie regenerujący szampon
[KWCmoja recenzja i analiza]
(zawiera betainę kokamidopropylową, zawiera pq-22 - niezgodny z CG)

Bubchen - Babybad - Płyn do kąpieli dla dzieci
[KWC]
(zawiera betainę kokamidopropylową, zawiera ekstrakt z rumianku)

Dulgon Kids - Hokus-Pokus Shampoo - Szampon kokosowy/morelowy dla dzieci
[KWCanaliza]
(oparty na detergentach amfoterycznych, zawiera betainę kokamidopropylową [skład inny niż na KWC!], uwaga: są różne składy - może zawierać pq-7)

Eco Cosmetics - Szampon regenerujący
[KWCanaliza]
(oparty na niejonowych detergentach, nie zawiera betainy kokamidopropylowej, wysoko w składzie ekstrakt z liści oliwnych)

Essential Care - np. Gentle Herb Shampoo (Delikatny szampon ziołowy)
[KWC]

(nie zawiera betainy kokamidopropulowej, bardzo delikatny)

Eubiona - Szampon (kilka rodzai)
[skład przykładowego]
(NIE zawiera betainy komamidopropylowej, bardzo daleko w składzie alkohol)

Facelle Sensitive - Żel do higieny intymnej
[KWCmoja recenzja i analiza]
(zawiera betainę kokamidopropylową, niskie pH)

Fitomed - Mydlnica lekarska - Szampon ziołowy łagodny/szampon do włosów tłustych
[KWC i KWCanaliza]
(zaiwera betainę kokamidopropylową, jednym z detergentów (nie główny) jest SLES)

HiPP Babysnaft - Pielęgnacyjny płyn do kąpieli
[KWC]
(oparty na substancji nawilżającej i hydroksysultainie kokoamidopropylowej - siostrze betainy kokamidopropylowej, zawiera betainę kokamidopropylową)

HiPP Babysanft - Waschgel Haut & Haar - Żel do mycia ciała i włosów
[KWC]
(zawiera betainę kokamidopropylową)

Johnson's Baby - Softwasch - Żel do mycia ciała
[KWC]
(zawiera betainę kokamidopropylową, zawiera parafinę i pq-7)

Johnson's Baby - Szampon kojący z naturalnym ekstraktem z lawendy
[KWC]
(oparty na niejonowym detergencie, zwiera SLES na 4 miejscu i pq-20)

Johnson`s Baby - Top-To-Toe Bath Wash - Łagodny płyn do mycia 3 w 1
[KWCanaliza1analiza2]
(zawiera betainę kok.)

Logona - Daily Care Szampon z bio-aloesem i werbeną
[skład]
(nie zawiera betainy kok., zwiera alkohol)

Perfecta Baby - Szampon i płyn do kąpieli 2w1 z siemieniem lnianym i Omega-6
[KWCanaliza](oparty na betainie kok)

Pharmaceris AT - Atopic-Balneo Gel - Łagodzący kremowy żel myjący dla dzieci
[KWC]
(zawiera betainę i glicerynę na początku, zawiera betainę kok.)

Sanosan - Baby Shampoo - Szampon dla dzieci i niemowląt 
[KWCanaliza]
(nie zawiera betainy)

Sante Naturkosmetik - Shampoo Henna Volume - Szampon nadający objętość i połysk 
[KWCanaliza]
(nie zawiera betainy kok.)

Shwarzkopf - Schauma Baby - Szampon i żel do mycia
[skład u smykusmyka]
(zawiera betainę kok., zawiera polyquaternium-10)

Schlecker - AS Baby 0 Moisturising Baby Bath - Nawilżający płyn do kąpieli z ekstraktem z oliwki i alantoiną
[KWC]
(nie zawiera betainy kok.)

Schlecker - Babysmile - Good night bath - Płyn do kąpieli na dobranoc
[KWCanaliza]
(nie zawiera betainy kok.)

Weleda Baby - Calendula Shampoo & Body Wash - Szampon i płyn do mycia ciała z wyciągiem z nagietka
[KWCanaliza]  
(niejonowy detergent i mnóstwo dobroci!)


_________________________________________________________________________________


Wpisujcie w komentarzach swoje propozycje szamponów do stosowania na co dzień. Uzupełnię listę o Wasze sugestie.

56 komentarzy:

  1. Ty tez źle reagujesz na Coco Betaine? O biedaku, ona jest prawie wszędzie... Na razie krzywdy mi nie robi szampon Bambino, nie ma CB ani soli, ma SLS ale dalej w składzie.
    Lilliputz Extrasensitive nie jest super-delikatny ale za to nie powinien uczulac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko znaleźć produkty bez tego składnika :( Na razie myję głowę Biovaxem Latte, później spróbuję z Sanosanem.
      Bambino też mnie podrażnił :( Lilliputz jeszcze nie używałam, ale na pewno wypróbuję

      Usuń
    2. Coco Betaine i Cocamidopropyl Betaine to dwie różne substancje i to ta druga jest tą gorszą :)

      Usuń
  2. świetny spis na pewno bardzo się przyda! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swoich propozycji nie mam, ale post będzie bardzo przydatny. Znaleźć coś bez betaine graniczy prawie z cudem, prawie, bo jednak coś się tam znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post i podziwiam Twoją pracę włożoną w przygotowanie tej listy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis! Mi na pewno się przyda :) Niestety, ale również nie reaguje za dobrze na betainę :/
    Jak doprowadzę do denka szampony jakie mam to zapoluje na Altrrę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawde musiałaś się nieźle napracować, podziwiam. Wpis bardzo przydatny. Ja na razie nie zauważyłam złego działania tego składniku na mój skalp, ale od jakiegoś czasu już bacznie mu się przyglądam, + obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam bardzo suchą skórę głowy przez co włosy mi sie pzetłuszczają szybko i swędzi mnie skóra, łapię się często na tym, że dotykam palcami skóry głowy
    może musiałabym więc wypróbować coś bardzo łagodnego?
    spróbuję na razie z szamponem lub żelem babydream bo obydwa produkty mam w domu, denerwuje mnie w nich tylko to, że słabo się pienią i rozprowadzają na włosach - efekt tępej powierzchni jeśli wiesz o co mi chodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam emollium. ja wprawdzie i tak myje codziennie włosy bo mi sie przetłuszczaja ale on łagodzi swędzenie. Raz na jakis czas zastosuj saszetke nizoralu.

      Usuń
  8. o, przydał mi się ten wpis, bo nie mogę dla siebie nic delikatnego dobrac ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Od niedawna używam Dulgon Kids morelowy i pojawił się świąd :/ Jak do tej pory wygląda na to, że najlepsze dla mnie są szampony Alterry (pomimo odpowiednika SLS).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każda skóra ma inne potrzeby :) dobrze, że znalazłaś kosmetyk, który Tobie pasuje :)

      Usuń
  10. Hej, mam takie pytanie, na każdym blogu do codziennego użytku są proponowane właściwie tylko szampony dedykowane BABY. Czy naprawdę nie ma szamponów bezpiecznych ale dla "dorosłych". Wychodzę z założenia, może mylnego, że dzieci mają inne potrzeby niż dorośli więc może niekoniecznie to co jest przeznaczone dla nich jest też dla nas. Pytam bo zaczynam się interesować włosami i szukam właśnie szamponu na codzień. Chciałabym coś bez zbędnych chemikaliów ale też nie do przesady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampony dla dzieci mają w sobie zestaw łagodniejszych detergentów. Te dla dorosłych to typowe zdzieracze. Wszystko zależy od składu, nie od etykietki ;) Możesz wypróbować kilka ww. pozycji i zobaczysz, czy przypasują.
      JEDNAK włosom oblepionym środkami powłokotwórczymi łagodne szampony mogą nie przypasować (powodować przyklap, obciążenie). Polecam przejście na CG.
      Jakbyś miała jakieś pytania to śmiało pisz tutaj lub na maila. Postaram się pomóc :)

      Usuń
  11. gratuluję spisu i cierpliwości! Dobra robota:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie mam zamiar wreszcie zadbać o swoją kręconą czupryną, bo do tej pory raczej uparcie stawiałam na cerę. Fajnie wiedzieć co wybrać do jej mycia bo moje dotychczasowe szampony okazują się być małymi mordercami :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna lista, ja teraz używam szamponów Natura Siberica i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że te szampony są tak trudno dostępne :( nie spotkałam się z nimi stacjonarnie

      Usuń
  14. Bardzo przydatny wpis. Używałam do tej pory tylko Babydream z tej listy

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo się cieszę, że trafiłam na ten wpis. Mam bardzo duży problem z podrażnieniami po szamponach, a tu mam przynajmniej kilka do wyboru! Moim ulubionym jest Phytojoba, jednak jest dość drogi i zbyt ciężki, by używać go często. Przynajmniej teraz będę miała zamiennik!

    OdpowiedzUsuń
  16. a co z balsamami Mrs. Potter ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są odżywki do mycia. Ja skupiłam się tylko na szamponach/płynach do kąpieli (wykluczyłam te z detergentami kationowymi) :)

      Usuń
  17. Ja poleciłabym Isanę dla włosów kręconych ( i nie tylko ). Krzywdy, przynajmniej mi, żadnej nie robi, a jeszcze do tego ładnie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dużo złożonej energii i pracy, którą zapewne doceni dużo, dużo osób!
    Dzię-ku-je-my!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobra robota, na pewno wykorzystam :-*

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł z tą listą, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja stosuję już od dawna szampon Biovax z proteinami mlecznymi i jak dla mnie to bardzo dobry szampon.

    OdpowiedzUsuń
  22. super wpis! ja jestem zadowolona z balsamu dla matek Babydream

    OdpowiedzUsuń
  23. mam wrażliwy skalp, tyle czytam o babydream-muszę się w końcu w niego zaopatrzyć:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Babydream z aloesem zawiera ekstrakt z rumianku? Używam regularnie, ale nie zauważyłam go w składzie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawione - dziękuję za zwrócenie uwagi. Post był pisany na raty, o różnych porach dnia i nocy, więc mogą zdarzyć się pomyłki ;)

      Usuń
    2. Nie ma sprawy :) Rozglądam się za takimi listami w poszukiwaniu delikatnego szamponu, ale właśnie bez ekstraktu z rumianku - strasznie rozjaśnia mi włosy

      Usuń
  25. A co powiecie na szampon emolium? Podobno jest bardzo delikatny.

    OdpowiedzUsuń
  26. Po szamponie Babydream mam podrażnioną skórę głowy i pojawiają się czerwone pryszcze. To znaczy że jestem uczulona na Coco Betaine ?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie :) Szampon Babydream to straszny dziad - podrażnia nawet mniej wrażliwe skalpy. Poszukaj na liście zamiennika i sama oceń, czy widać poprawę :)

      Usuń
  27. dziękuje za info :) P.S świetny blog ! :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Rewelacyjny post, dla mnie bardzo przydatny właśnie teraz bo okazuje się, że chyba jestem uczulona na betaina kokamidopropylowa :/ Wszystkie szampony mam w domy z tym składnikiem :/ Ale przyznam, że szlak mnie trafia bo w Rossmanie nie znalazłam żadnego który byłby delikatny i nie miał tego składnika :(
    Trochę czasu już minęło od kiedy napisałaś tego posta, może już znalazłaś szampon idealny to podziel się ze mną ta "tajemnicą" :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim ideałem jest Sanosan :) Recenzja pojawiła się już jakiś czas temu, zachęcam do przeczytania :)

      Usuń
  29. Zauważyłam to samo, to najprawdopodobniej cocamidopropyl betaine odpowiada za podrażnienie mojego skalpu.
    A z tymi szamponami z alterry to bym się sprzeczała, czy takie do codziennego użytku, bo raczej do oczyszczania, ze względu na obecność scs- to to samo co sls, tylko innego pochodzenia, siła ta sama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W spisie jest tylko jeden szampon Alterry i on akurat nie ma SCS, a opiera się na jednych z najdelikatniejszych detergentów.
      A o tym, że SCS to jest to samo co SLS, to wiem, bez obaw :) Ale fajnie, że trzymasz rękę na pulsie :)

      Usuń
    2. Tak, mój błąd, ślepota nie boli ;).
      Ale mam traumę po tym jak używałam tych z scs'em a potem się okazało ze to to samo co sls brrr, do tej pory mam koszmary w nocy :D

      Usuń
  30. a co sadzisz o szamponie schauma baby??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny! Nie znałam go wcześniej. Skład ma świetny, więc ląduje na liście. No i w moim koszyku - do mycia mojej suchej skóry ciała będzie super (a i do włosów wypróbuję). Za jakiś czas pewnie pojawi się szersza recenzja tego produktu :)

      Usuń
  31. Świetny post,szkoda że sobie go jakoś podczepić nie można :P

    OdpowiedzUsuń
  32. No dobra, jeszcze raz bo mi zginęło. AA Intymna Pro emulsja dla dziewczynek (z literką G): Aqua, Lauryl Glucoside, Lauramidopropyl Betaine, Glycerin, Betaine, Panthenol, Cholesterol, Glyceryl Oleate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Lactic Acid, Coco-glucoside, Allantoin, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate.
    Kupiłam jakiś czas temu w Rossmanie dla dziecka, ostatnio zaczęłam testować na swojej skórze głowy (wrażliwa mocno, jeszcze niestety nie wiem na co najbardziej).

    OdpowiedzUsuń
  33. Cześć.Co sądzicie o NIVEA baby łagodny szampon i płyn do kąpieli 2 w 1? Mam zamiar go kupić do mycia włosów co 2 dni. Chciałam jakiś łagodny płyn do włosów a w moim malutkim miasteczku jest dostępny chyba tylko taki w miarę delikatny płyn nie ma rosmana nie mam babydream więc lipa. Nadawałby się on? Skład:Aqua, Decyl Glucoside, Sodium Myreth Sulfate, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Cocamidopropyl Betaine, Chamomilla Recutita Flower Extract, Bisabolol, Sodium Chloride, Glycerin, Citric Acid, Polyquaternium-10, Sodium Benzoate, Parfum. Bardzo proszę o rzetelną i szczerą odpowiedź :) Z góry dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  34. moja skóra głowy nie toleruje cocamiproporyl betaine. właśnie szukam jakiegoś szamponu bez CB i SLS... ciężko coś znaleść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje za ten spis, coś sobie wybiore :)

      Usuń
  35. właśnie takiej listy potrzebowałam

    OdpowiedzUsuń
  36. Dla mnie nie ma delikatniejszego szamponu niż Natura Sibercia neutralny szampon, polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Sylveco, zarówno w wersji normalnej jak i Biolaven :)

    OdpowiedzUsuń
  38. A spobuj Nivea baby nadajacy polysk szampon on nie ma ani sodiom chlorum ani skladnikow coco. Ja uzywam i sobie bardzo chwale.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...