niedziela, 23 września 2012

Pokrzywa

Pokrzywa jest rośliną znaną wszystkim. Jako dzieciaki często "parzyliśmy się" liśćmi (a potem wyskakiwały bąble) i spijaliśmy nektar z kwiatów, nasze babcie suszyły ją i robiły z pokrzywy różne domowe kuracje lecznicze. Zioło od wieków stosowane jest na problemy z włosami. Ekstrakty z pokrzywy nawet obecnie dodawane są do szamponów i odżywek. Co ma w sobie pokrzywa i jakie są jej zastosowania?


Surowcem, wykorzystywanym do pielęgnacji naszych włosów i skóry głowy, może być każda część rośliny: liście, korzeń lub całe ziele.



Skład chemiczny pokrzywy jest bardzo bogaty


wikipedia.pl
Liście zawierają:
- wit C
β-karoten (wit. A)
- wit. E
- chlorofil a i b (3:1)
- wit K.
- garbniki
- sole mineralne (krzem, potas, wapń, żelazo, fosfor, miedź, magnez, fosfor)
- kwas krzemowy
- kwas pantotenowy
- i wiele, wiele innych
W korzeniach dodatkowo znajdziemy:
- kwasy organiczne
- lecytynę
- fitosterol
- woski i śluzy





Jak znaleźć pokrzywę w kosmetykach?

Urtica Dioca Extract


Wybrane właściwości pokrzywy:

- wpływa na poprawę ukrwienia skóry głowy
- wzmacnia cebulki włosów
- zapobiega wypadaniu włosów
- reguluje pracę gruczołów łojowych skóry głowy przy nadmiernym przetłuszczaniu
- zmniejsza tworzenie się łupieżu
- działa ściągająco, 
- tonizuje 
- wzmacnia
- działa przeciwzapalnie
- wzmacnia i pogłębia nieco kolor ciemnych pasm
- dodaje blasku


Pokrzywa wewnętrznie?

pl.123rf.com
Oczywiście! Najprostszym sposobem jest zakup herbatek fix. Wystarczy zalać i gotowe. Codzienna kuracja  pokrzywą zagęści włosy, zapobiegnie wypadaniu i korzystnie wpłynie na porost. Dodatkowo pokrzywa zbawiennie wpłynie na cerę, która znacznie się wygładzi.

Pokrzywa na włosy!

- w formie płukanki jako napar lub odwar
- macerat olejowy (przepis)
- maseczka (moja ulubiona!)

Przydatne linki (w tym bibliografia):

Klub Pijaczek Pokrzywy - wizażowy kącik dla maniaczek picia ziół
Pokrzywa - pomocna dłoń cioci Wiki

10 komentarzy:

  1. Lubię i piję od trzech miesięcy, a także wcieram raz w tygodniu rosyjski olejowy ekstrakt z pokrzywy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piję pokrzywę, ale nieregularnie, bo cały czas o niej zapominam :/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja obecnie piję skrzyp, ale jak skończę to zaczynam pokrzywę :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również piję pokrzywę razem ze skrzypem mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zewnętrznie niestety nie przetestuję, ponieważ boję się że mi włosy przyciemni

    OdpowiedzUsuń
  6. piłam pokrzywę przez jakiś czas, ale znudziła mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. W aptekach (np w DOZ-ie) jest sok z pokrzywy. Może zamiast pić herbatki można przyjąć kilka kropel soku?
    Po wypiciu opakowania herbatki z pokrzywy z Herbapolu nie mam ochoty na więcej :/
    Czy sok i herbatka mają takie same właściwości? Pomóżcie dziewczyny :)!
    Teraz przerzuciłam się na miętę, rumianek i zieloną z jaśminem.
    Natka

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy pokrzywa pita codziennie nie wpływa jakoś negatywnie na żołądek? Słyszałam różne opinie...
    Jeśli chodzi o moje doświadczenia z pokrzywą, to robiłam sobie tylko płukanki do włosów, ale było to tak daaawno temu...trzeba spróbować ponownie, lubię taki ziołowy zapach na włosach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piję pokrzywę ze skrzypem od dwóch tygodni, a od dwóch dni dołączyłam drożdże. Liczę na kopniaka do wzrostu dla włosów;D Pozdrawiam i obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sandra-107 robię tak samo ;] pokrzywa i skrzyp od dłuższego czasu a od tygodnia jeszcze drożdże :) Mam nadzieje, że mi nic nie zaszkodzi a włosy będą szybciej rosły :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...