niedziela, 2 września 2012

Recenzja odżywki Alterra z Granatem i Aloesem

Alterra Granat i aloes
odżywka nawilżająca




Co nam obiecuje producent?



Skład i analiza

Skład: Aqua, Alcohol*, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Myristyl Alcohol, Glycine Soja Oil*, Punica Granatum Seed Oil*, Ricinus Communis Oil*, Punica Granatum Extract*, Aloe Barbardensis Extract*, Acacia Farnesiana Extract*, Lauroyl Sarcosine, Sodium Lactate, Hydroxyethylcellulose, Carthamus Tinctoris Oil*, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil 
Ascorbyl Palmitate, Parfum**, Linalool**, Limonene**, Geraniol**, Citronellol**, Citral**,
* Składniki z certyfikatem rolnictwa ekologicznego
** Naturalne olejki eteryczne

Analiza (na podstwie - źródło) Raczej nie musimy zrażać się tym, że już na drugim miejscu w składzie jest alkohol. Jest naturalnym konserwantem, rozpuszczalnikiem i promotorem przejścia, a emolientowe i nawilżające otoczenie powinno niwelować wysuszające skutki. Następnie mamy surfaktant (detergent), który ma także działanie antystatyczne i kondycjonujące oraz pełni funkcję emulgatora.  Co interesujące, zwykle stanowi nie więcej niż 5% odżywki.  Dopiero czwarte miejsce w składzie zajmuje humektant - gliceryna - i po niej - alkohole tłuszczowe. Alkohole ułatwią przenikanie olejów i ekstraktów (oleju sojowego, oleju z nasion granatu, oleju rycynowego, ekstraktu z owocu granatu, ekstraktu z aloesu, ekstraktu z akacji Farnesa, oleju szafranowego, wit. E, oleju ze słonecznika) do włosów, jednak sam myristyl alkohol może powodować także wysuszenie. Sarkozyna ma działanie kondycjonujące i antystatyczne, kwas mlekowy działa nawilżająco i reguluje pH.  


Moja opinia

Ułatwia rozczesywanie, nawilża, niweluje puch. Włosy są po niej mięsiste i gładkie.
Butelka jest prosta, z nieprzezroczystego białego plastiku. Konsystencja kosmetyku jest gęsta, ale łatwo się rozprowadza. Zapach jest bardzo przyjemny - owocowy. Wydajność średnia, ale lubię nakładać tę odżywkę w dużych ilościach. Kosmetyk można kupić w każdym Rossmannie za niecałe 10 zł
Dobra odżywka za niewielkie pieniądze - warto kupić chociażby do przetestowania.

14 komentarzy:

  1. Używanie tej odżywki było czystą przyjemnością ze względu na zapach :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozbawili rossmana morelki, muszę przetestować granat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam i lubię. Zdecydowanie lepsza niż maska z tej samej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja po niej nie zauważyłam niwelowania puchu, ale według mnie ma lepszy zapach niż maska, też granat i aloes. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie probowalam jeszcze tej odzywki, ale raczej si enie skusze

    OdpowiedzUsuń
  6. jakoś mi nie przypadła do gustu i zapach taki sztuczny byl ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dopiero rozpoczynam swoją przygodę z altterą

    OdpowiedzUsuń
  8. niezbyt lubię tą odżywkę, denerwuje mnie jej zbyt kremowa konsystencja. wywiozłam ją do chłopaka i może tam uda mi się ją kiedyś skończyć ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie stosowałam odżywki z Alterry, ale polubiłam bardzo maskę z tej serii, przede wszystkim za ten nieziemski zapach jaki pozostawia na moich włosach oraz za miękkość jaką im nadaje :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie średnio ona pasowała. Nie spodobał mi się też ten alkohol wysoko.

    OdpowiedzUsuń
  11. jest to moja ulubiona odżywka, jednak zauważyłam że jej próbka ma lepsze działąnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię ta odżywkę, moje włosy są po niej nawilżone i ujarzmione :) Jedynym mankamentem jest jej zapach...

    OdpowiedzUsuń
  13. u mnie po pierwszym użyciu chyba spowodowała łupież. chyba, bo nie jestem pewna, czy to ona, czy inny specyfik, który testowałam dzień wcześniej. mam nadzieję,ze więcej to się nie powtórzy,bo świetnie nawilżała!

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię odżywki Alterry. :) Jednak dla mnie z tej serii lepsza jest maska.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...