poniedziałek, 1 października 2012

Farbowanie Khadi Orzechowy Brąz

W końcu zakupiłam wszystko, co było potrzebne do farbowania i przystąpiłam do zmiany koloru włosów ;)
150 gram w moim przypadku powinno wystarczyć na dwa lub trzy użycia. Zadecydowałam, że pierwsze farbowanie będzie z użyciem czystego proszku, bez żadnych dodatków. Przy kolejnym trochę zaszaleję :D

Farb Khadi nie muszę chyba przedstawiać. Ale jeśli jeszcze ktoś o nich nie słyszał zapraszam do zapoznania się z:
http://zdrowie.helfy.pl/category/pielegnacja-wlosow/henna/
http://www.khadi.pl/naturalna-henna-orzechowy-braz



Przygotowania:

  1. Włosy należy umyć szamponem oczyszczającym (z siarczanami i bez substancji oblepiających). Odsączyć w ręcznik.

  1. Do głębokiego porcelanowego talerza, który jest spisany na straty, wsypałam około 1/3 opakowania henny (około 50 gram). W kubku wymieszałam w proporcjach 1:1 wodę zimną (z lodówki) i wrzątek. Powoli dolewałam wody do ziół i mieszałam plastikową łyżeczką do uzyskania konsystencji gęstego jogurtu.
    Następnym razem jednak zrobię trochę rzadszą masę. No cóż, dopiero się uczę ;)

Nakładanie farby

Zaczynamy od karku i nakładamy masę obficie na każde pasmo włosów. Tutaj trzeba wykazać się inwencją twórczą, ale jeśli kiedykolwiek farbowaliśmy włosy farbą chemiczną, to można sobie poradzić.

Co później?

Nakładamy czepek, czapkę i zajmujemy się czymś mniej lub bardziej kreatywnym. Producent zaleca trzymać papkę na włosach od 30 min do 2 godzin. Ja trzymałam nieco ponad 2 godz. Po obfitym spłukaniu nie nakładamy żadnych odżywek. Zostawiamy włosy do wyschnięcia.
Kolor utleni się z czasem.

przed farbowaniem, rozczesane (więc jest szopa)
po. również rozczesane
po - zdjęcie z lampą


Muszę sobie zrobić kilka zdjęć w świetle słonecznym, bo mam wrażenie, że wcale nie widać różnicy na przedstawionych wyżej fotkach. A różnica jest całkiem spora - na plus oczywiście

18 komentarzy:

  1. Widać, że kolor się pogłębił;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor jest glebszy i wlosy sie bardziej blyszcza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wyszło ! Bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać, że bardziej błyszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszło Ci bardzo ładnie:) Ja w zeszłą sobotę farbowałam włosy henną po raz pierwszy, ale efekt jest mizerny bo wszystko zrobiłam źle. Miałam Khadi ciemny brąz. Począwszy od tego, że wrzuciłam dużo dodatków, a skończywszy na tym, że zalewałam hennę wrzątkiem, bo moja nie posiadała instrukcji:/ Rozrobiłam całe opakowanie, którego nie zużyłam, więc reszta papki się zmarnowała. Ogólnie kolor jest ciemniejszy, ale z przebłyskami rudości, i bez blasku. Trochę się zniechęciłam, zwłaszcza że dostałam okropnego bólu głowy. Całą sobotę chodziłam zamroczona, po 4 godzinach trzymania henny na włosach;( Też tak miałaś? Ogólnie spróbuję ponownie, bo efekt u innych bardzo mi się podoba, a szkoda mi męczyć moich włosów farbami chemicznymi:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja henna też nie miała instrukcji, ale wszystko jest na stronie Khadi (no i na blogach ;)). Szkoda, że się tyle zmarnowało :( Głowa mnie nie bolała. Może zapach na Ciebie tak wpłynął?

      Usuń
    2. Właśnie czytałam instrukcję, ale jakiś czas przed farbowaniem, a przygotowywałam farbę bardzo późno w nocy i nie chciało mi się włączać komputera- mój błąd:/ Wydawało mi się, że miał być wrzątek:( Jestem pewna, że to od zapachu niestety miałam straszną migrenę. Następnym razem przygotuję dobrze hennę i będę trzymała ją tylko dwie godziny. Wtedy ocenię efekt i skalę bólu głowy:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Widać różnicę- kolor jest głębszy i włosy bardziej się błyszczą. Efekt bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja widzę różnicę - są ciemniejsze, wyglądają bardzo naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać różnicę, ładny kolor. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mi podobny wyszedł po zafarbowaniu czekoladką.
    Ale ładnie, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj widać różnicę! Jest zdecydowanie lepiej po, kolor wyszedł ci fantastyczny. Jednym słowem - farbowanie henną nie jest takie trudne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Są bardziej lśniące. Ja używam farb marki Chantal nie jest droga, a naprawdę włosy wyglądają super i bardzo naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...