piątek, 29 marca 2013

Podsumowanie marcowej pielęgnacji włosów + pierwsze efekty po suplemencie skrzypowo-drożdżowym

Ostatnio na nic nie mam czasu. Matura coraz bliżej i to na niej skupiłam większość uwagi. Nadrobię w drugiej połowie maja :)


Moje włosy obecnie

1. kolor po hennie; 2. poblask w słońcu lub przy lampie

W tym miesiącu moje włosy były bardzo kapryśne, nie chciały się układać. Całkiem niedawno miałam sporo stresu, więc skóra głowy kompletnie się zbuntowała, a włosy leciały na każdym kroku.
Na zdjęciu włosy po hennie, bez odżywki, układane wiatrem (dosłownie!). Nie będę miała raczej czasu, żeby zrobić zdjęcia włosom w lepszym stanie, więc musicie się zadowolić tym, co jest (a jest mocno średnio).

Olejowanie

Było bardzo ubogo, ale starałam się przynajmniej co 2-3 mycie nakładać olej. Jednokrotnie był to olej kokosowy, z kiełków pszenicy i Amla. Olej Brahmi Amla wcierałam w skalp w duecie z olejem Amla. Skóra głowy najbardziej lubi olej kokosowy i póki zupełnie nie wyleczę suchości skalpu, to nim będę olejować skórę głowy.

Mycie

Głównie Sanosan kubeczkowo wzbogacany Cerkogelem 10 i olejem z czarnuszki. Ostatnio też myłam skalp szamponen Dermena Plus, który całkiem dobrze radzi sobie z oczyszczaniem mojej skóry głowy, chociaż jest po nim lekko wysuszona (ale biorąc pod uwagę skład, ma prawo taka być).
Nie zaobserwowałam praktycznie w ogóle przetłuszczania, więc myłam włosy i głowę 2 razy w tygodniu.

Odżywki i maski

Prym wiódł Kallos Latte, który bardzo dobrze działa na moje włosy. Są po nim wygładzone, miękkie i dobrze się układają. Służył mi do mycia włosów, jako odżywka pozostawiona na 15 min, jak i na godzinę. W moim przypadku im dłużej jest trzymana, tym lepiej działa.
Do testów od sklepu ekopiekno.pl dostałam jajeczną maskę Receptury Babuszki Agafii. Na razie wypróbowałam ją dwukrotnie i jeszcze nie mam o niej wyrobionego zdania. Poświęcę jej osobny wpis :)
Dwukrotnie użyłam odżywki Alterra z granatem, która dobrze dociąża moje włosy i sprawia, że pięknie błyszczą.
Jako pierwsze O używałam zazwyczaj odżywki Isana z jedwabiem, którą jako bubel roku musiałam jakoś zużyć. Czasami też stosowałam Alberto Balsam z borówką, ale głównie dla zapachu (który bardzo przypadł mi do gustu).
Do mojej Natury wróciły odżywki Artiste z proteinami keratyny i jedwabiu, więc oczywiście została zakupiona. Dodawałam ją do Kallosa i Alterry. Bardzo podbiło mi to skręt włosów.

Stylizacja i zabezpieczanie

Krem, krem, krem za kremem. Moje włosy uwielbiają kremy do rąk jako stylizatory. Stosuję taki, jaki mam akurat pod ręką. Kremy Avon (a mam ich kilka), Isana z mocznikiem, wycofany już kultowy zielony BeBeauty, krem do twarzy Bandi z algami, Essence... Moje włosy bardzo lubią się z parafiną, więc nie unikam jej w produktach do stylizacji i zabezpieczania. To całkiem dobry emolient i nieźle zabezpiecza włosy przed ucieczką wody.
Kolejnym produktem, który kupiłam w Naturze jest jedwab Marion. Ma bardzo przyzwoity skład i powinien się dobrze sprawdzić do zabezpieczania końcówek. Zachęciła mnie też cena, która jest niewielka biorąc pod uwagę pojemność.

Na skalp

Przed myciem zazwyczaj w sporej ilości Cerkogel 10 na godzinkę lub dwie, jeśli akurat nie olejowałam. Ostatnio kupiłam wersję z 30% mocznika, więc powinien lepiej działać na mój suchy i łuszczący skalp.
Stworzyłam również wcierkę na bazie ziół, ale z jej stosowaniem poczekam aż uspokoi mi się skóra głowy.
Po myciu Cerkogel nakładałam w niewielkiej ilości na suche obszary.


Suplementacja

Przez półtora miesiąca stosowałam suplement diety "Wyciąg ze skrzypu polnego + drożdże + witaminy". 
Pierwsze efekty zaobserwowałam już po tygodniu. Wyrosło sporo nowych włosków tworząc grzywkę. Włosy widocznie się wzmocniły i praktycznie przestały wypadać (do 50 dziennie), ale do czasu stresu (czyli około 150-200 włosów). Przyrostu na długość widocznego nie zaobserwowałam (chyba muszę zacząć mierzyć)
Wzmocniły się włosy na całym ciele. Brwi musiałam depilować praktycznie codziennie. Rzęsy stały się widocznie dłuższe, gęstsze i bardziej elastyczne - z tego jestem najbardziej zadowolona.
Najmniejszy wpływ tabletki miały chyba na paznokcie, które nadal dosyć często się łamią. Ale to dopiero połowa kuracji. Może później będzie lepiej :)

Farbowanie

Odbyło się dwa dni temu :) Rano przygotowałam mieszankę henny z amlą, a także Maką, Kalpi Tone i Tulsi.  Po 12 godzinach dodałam indygo i spirulinę. Trzymałam papkę na włosach przez 10 godzin. Kolor wyszedł idealny wręcz! Mam nadzieję, że będzie się długo utrzymywał. 

_________________________________________________________________________________

Plany na kwiecień

- zakup nożyczek fryzjerskich
- podcięcie rozdwojonych włosów (zauważyłam kilka pojedynczych sztuk)
- podcięcie "ogonka" o kilka cm

27 komentarzy:

  1. świetnie błyszczą :) ja też jestem zadowolona z tego suplementu

    OdpowiedzUsuń
  2. Włosy pięknie błyszczą :) bardzo mi się podobają. Alterra z granatem też ładnie dociąża moje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie się błyszczą. Ja widzę przyrost :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne i jak ładnie się falują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Są przepiękne-ja mam proste jak druty,zawsze marzyły mi się loczki,falowane włosy.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne *.* i jaka objętość! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie się błyszczą i są już takie długie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam maturę w tym roku, a co za tym idzie tak jak i u Ciebie- stres i bunt skalpu, a włosy lecą, lecą.. I za wesoło nie jest.
    mogliby przełożyć tą maturę :D Albo dać nam gotowca ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Włosy robią wrażenie:)) Jajecznej maski Babuszki Agafii jestem bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sa piekne. A ten blask *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno nie widziałam Twoich włosów. Są piękne ! ;)
    I jaki śliczny skręt :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie falo- loki! zwłaszcza na końcach! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne!! A ten blask i objętość - tylko pozazdrościć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam Twoje włosy na wizażu! :D
    Są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  15. włoski cudne:) na półce mej stoi sobie henna Khadi i sie uśmiecha:) może w końcu sie odważę...

    OdpowiedzUsuń
  16. No to znaczy, że wiatr jest całkiem niezłym stylizatorem, bo wyglądają uroczo:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Reverse Phone Lookup to Protect Your Teenage Children - Many have teenagers have cell phones these days and they serve as a
    great aid to parents to enable them to stay in touch on
    their children when they are away from home for any reason.
    After that clarification concerning reverse cell phone lookup,
    let us have a examine ways in which, you can run a
    free reverse phone number lookup with name and address for landline numbers.
    They must reflect the rate for an extensive finding varying
    from 99 cents to $69.

    My blog post: phone directory

    OdpowiedzUsuń
  18. JA TEŻ MUSZĘ PODCIĄĆ KOŃCÓWKI:(

    OdpowiedzUsuń
  19. Article Source: learn some information about how to stop nail biting
    naturally, please click on this link: stop nail biting. This is easier to
    do following a shower when your hands and nails are wet.
    A hypnosis Compact disc can help you retrain how your mind works on a subconscious degree.


    My site :: How To Stop Biting Your Nails

    OdpowiedzUsuń
  20. Occasionally laser surgery will be used in order to deal with the problem.
    Small and soft skin growths acquired on the skin are called skin tags.
    But since something was happening I decided to keep trying for a few more nights.


    Also visit my blog post :: How to get rid of skin tags

    OdpowiedzUsuń
  21. Home mole removal can work well for those who
    have moles that bother them as long as the are not
    a typical moles. Another available treatment option that can be done at home
    without a prescription is a topical ointment.
    Extended hair can cause your physique pimples to get worse if you do not wash
    it typically, and make confident that it is genuinely
    cleanse.

    Here is my website :: how to get rid of acne

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...