piątek, 16 sierpnia 2013

Naturalne przyciemnianie włosów

O naturalnym rozjaśnianiu możecie poczytać TUTAJ, a w tym wpisie zebrałam najpopularniejsze sposoby na przyciemnienie włosów




Dlaczego włosy są brązowe?

Włosy w tym kolorze mają dużą zawartość barwnika eumelaniny, od której zależy ton włosa (im więcej eumelaniny tym włos jest ciemniejszy). Odcień włosa (to, czy jest ciepły, czy chłodny) zależy od feomelaniny, której ilość może być zróżnicowana.
  • Zioła przyciemniające włosy:
    - kora dębu
    - liście, owoce i łupiny nasienne orzecha włoskiego
    - szałwia
    - pokrzywa
    - kawa naturalna i rozpuszczalna
    - kakao
    - czarna herbata
    - rozmaryn
    - kora kruszyny
    - liście indygowca (indygo) [UWAGA: aby indygo nie wymywało się szybko i dobrze się "trzymało" włosa, trzeba wykonać farbowanie dwuetapowe z henną]
    - amla
    - bringraj
    - brahmi
  • Olej rycynowy
  • Roślinne maceraty olejowe (z ww. ziół)
Zioła możemy zastosować w formie płukanki lub maseczki ziołowej. Oleje i maceraty warto zastosować przed myciem włosów na kilka godzin lub po myciu dodając niewielką ilość do maski lub odżywki.


Próbowałyście już czegoś z listy? A może macie swoje typy?

11 komentarzy:

  1. Ja ostatnio prubowałam kory dębu :/ Nigdy więcej .
    Jeśli chcesz poczytać to wpadnij na mojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie najlepiej sprawdzilo sie farbowanie samym indygo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! :)
    Super post, skorzystam na pewno. Jak tam poszły matury? Jakie studia wybrałaś? Sama stoję przed wyborem przedmiotów maturalnych...

    Pozdrawiam:)
    MelaB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matury poszły zadowalająco :) Poszłam na technologię chemiczną na polibudę do Poznania ;)

      Usuń
  4. Czaje sie na indyjskie ale boje sie ze wyjde czarna :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja myślę aktualnie nad henna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja próbowałam pokrzywy ale nie zauważyłam różnicy i raz płukałam kawą rozpuszczalną, jednak zrezygnowałam bo myślałam, że jedynie naturalna coś zdziała. Teraz jednak postaram się płukać ponownie kawą rozpuszczalną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nie dążę do przyciemniania, a wręcz w drugą stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo ciekawych informacji :)
    Obserwujemy ?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najpiękniejszy efekt uzyskuję mieszając hennę z korą dębu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...